The white pearl of Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Danny Landegge - WaarBenJij.nu The white pearl of Peru - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Danny Landegge - WaarBenJij.nu

The white pearl of Peru

Blijf op de hoogte en volg Danny

26 Juni 2016 | Peru, Arequipa

Gisteravond ben ik aangekomen in Arequipa. Ook wel de witte parel van Peru genaamd. Helaas heeft mijn mobiel de Salkantay niet overleefd dus moet ik een nieuwe kopen. Gelukkig is het in Peru erg goedkoop dus al snel vond ik er 1 die aan mijn voorkeuren voldoet en erg goedkoop was.
Vandaag hebben Bianca en ik ons aangesloten bij een gratis wandeltocht door de stad dat word georganiseerd door studenten. Ze willen erg graag laten zien hoe mooi hun stad is.
Als eerste gingen we naar de Plaza de Armas oftewel: het centrale plein. Hier stond de grootste gotische kathedraal van Peru. Helaas konden we er niet naar binnen omdat er renovaties werden uitgevoerd. Dus we konden alleen foto’s van buiten nemen, maar beslist de moeite waard. Alles in Arequipa centrum is opgetrokken uit wit steen. Een erg mooi gezicht dus.
We gingen door naar de lokale markt en kregen uitleg over van alles en nog wat. Heb je dit kwaaltje? : Dan moet je dat nemen. Heb je zus, heb je zo? Neem dit en dat. Ze hebben voor alles wat hier in Peru. We kregen ook uitgelegd dat ze een speciaal winkeltje hebben voor als je een relatie wilt aangaan of verbreken. Het enige wat je moet doen is naar dit winkeltje gaan, een poedertje kopen, het door het eten of drinken van de ander doen en voila. De relatie word verbroken of jij gaat trouwen. Wil je het helemaal laten werken kan je ook nog een dode lama foetus kopen en begraven onder je huis. De geest van de lama zorgt er dan voor dat het poedertje helemaal goed werkt.
Na de markt gingen we naar een klein pleintje waar we een goed uitzicht hadden op de vulkanen die Arequipa omringen: Misty en Pichu Pichu. Deze vulkanen zijn heilig voor de Arequipanen.
Na deze kleine stop gingen we naar het centrum terug en kregen we uitleg over van alles en nog wat. Kerken, gebouwen, handelsposten en dergelijke.
Als afsluiter hebben we een pisco sour gedronken en een kleine quiz gedaan. De winnaar kreeg nog een pisco sour.
Toen de tour afgelopen was zijn we teruggegaan naar het hostel omdat we nog best moe waren van de Salkantay trek. We zijn nota bene alleen maar onderweg geweest. Morgen zullen we naar Puno gaan aan het Titikaka meer. En daarna zal ik al weer terug moeten naar Cusco om vanuit daar naar Lima en naar huis te vliegen… Ik zal Peru missen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Mijn naam is Danny Landegge, ik ben 19 jaar en woon in Gouda. Op het moment heb ik een tussenjaar. Mede daarom heb ik besloten om op reis te gaan. De keuze is gevallen op Peru. In dit online dagboek zal ik je vertellen wat ik allemaal beleef in het mooie Zuid-Amerika.

Actief sinds 01 Juni 2016
Verslag gelezen: 1595
Totaal aantal bezoekers 5812

Voorgaande reizen:

05 Juni 2016 - 26 Juni 2016

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: